Οι συμπολίτες μας απαντούν!

Θεωρείτε πως η ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών είναι επαρκής; Καλύπτει δηλαδή το αγοραστικό κοινό ή το ωθεί στην αναζήτηση άλλων αγορών; (αναζήτηση σε άλλους νομούς, διαδικτυακή αναζήτηση).
Αλτιντζή Μαρία, καθηγήτρια αγγλικών

Στη σημερινή εποχή το διαδικτυακό εμπόριο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Προσφέρει πληθώρα προϊόντων και υπηρεσιών σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Κρίνοντας λοιπόν εξ ιδίων, πιστεύω ότι ο καταναλωτής δρα συνδυαστικά. Κάνει έρευνα στην τοπική αγορά, αλλά ταυτόχρονα και στα διάφορα web sites. Είναι λοιπόν εύλογο ότι δεν καλύπτεται πλήρως το αγοραστικό κοινό από την αγορά της Δράμας, γι αυτό και ωθείται σε γειτονικούς νομούς (κυρίως Θεσ/νίκη) και στη διαδικτυακή αναζήτηση.

Ποια είναι η εικόνα που έχετε ως προς την προσβασιμότητά σας στην αγορά; Πόσο εύκολη είναι η πρόσβαση για τους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα;
Oρέστης Κουτούλας, Στρατιωτικός

Η αγορά της Δράμας είναι από τις πιο προσβάσιμες, καθώς τα καταστήματα είναι συγκεντρωμένα, καθιστώντας εύκολη την πρόσβαση με τα πόδια. Οι θέσεις στάθμευσης στην περιοχή του κέντρου είναι οριακά επαρκείς, γεγονός που αυτομάτως δημιουργεί την ανάγκη μελέτης. Όσο αφορά την προσβασιμότητα των ΑμεΑ θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε προβληματική. Ο δήμος μας έχει κάνει φιλότιμες προσπάθειες για τη βελτίωση της, γεγονός που συνεπάγεται και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Η μετακίνηση των ΑμεΑ σε δημόσιους χώρους είναι ζήτημα που αφορά όλα τα κοινωνικά στρώματα και απαιτούνται ενέργειες από δημοτικές αρχές αλλά και από τους πολίτες, ώστε η εφαρμογή των νόμων να γίνεται με συνέπεια.

Πιστεύετε πως οι συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην οικονομία και ειδικότερα στην οικονομία της Δράμας ευνοούν ένα νέο επιχειρηματικό ξεκίνημα; Ποιες λύσεις έχετε να προτείνετε για να μπορέσει να επιβιώσει μια καινούρια επιχείρηση;
Βασιλική Θεοδωρίδου, digital marketeer

Υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι αντίληψης της κατάστασης: η οικονομική κρίση δεν ευνοεί τα νέα επιχειρηματικά εγχειρήματα μεν, δημιουργεί ευκαιρίες δε. Μην ξεχνάμε το διαδίκτυο, ένας νέος παίκτης που μας ανοίγει παράθυρο στην παγκόσμια αγορά, άρα και σε αναπτυγμένες οικονομικά χώρες με αγοραστική δύναμη. Μια επιχείρηση -με φυσικό ή διαδικτυακό κατάστημα- μπορεί να έχει κέρδη εάν δεν εφησυχάζεται και λειτουργεί σύμφωνα με την εποχή της. Εάν η επιχείρηση προσφέρει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία που καλύπτει ένα κενό της αγοράς και καταφέρει να βρει το αγοραστικό κοινό που της αντιστοιχεί θα ευδοκιμήσει και θα είναι επικερδής.