Τι αποκάλυψε έρευνα της PwC για το αγοραστικό κοινό – Όλες οι λεπτομέρειες

Αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών αποκαλύπτει νέα πρόσφατη έρευνα της PwC, γεγονός που συνδέεται με τις διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας και ανόδου του πληθωρισμού.

 

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα “Global Consumer Insights Survey” της PwC, η οποία διεξήχθη σε 9069 καταναλωτές από 25 διαφορετικές χώρες, αλλάζουν εκ βάσης οι συνήθεις του καταναλωτικού κοινού εξαιτίας των έντονων διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και της ανόδου του πληθωρισμού.

 

Τα αποτελέσματα της έρευνας

  • 8/10 ερωτηθέντες δήλωσαν πως είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για προϊόντα τα οποία παράγονται στη χώρα ή την περιοχή τους. Επιπρόσθετα, το 37% των ερωτηθέντων αναφέρουν ότι θα επέλεγαν διαφορετική επιχείρηση για να καλύψουν τις ανάγκες τους ή σε περίπτωση που ψωνίζουν από φυσικά καταστήματα, θα μεταπηδούσαν στις online αγορές.
  • Αντίστοιχα, σχεδόν 1/3 από εκείνους που ψωνίζουν online, δηλώνουν ότι θα έδιναν στα φυσικά καταστήματα την ευκαιρία να καλύψουν τις ανάγκες τους, ενώ το 40% θα χρησιμοποιούσε ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών ώστε να ελέγξει τη διαθεσιμότητα των προϊόντων.

 

Οι επιπτώσεις των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα

Όπως ήταν αναμενόμενο αλλά και βάση των αποτελεσμάτων της έρευνας, φαίνεται πως τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εφοδιαστική αλυσίδα επηρέασαν και επηρεάζουν αρνητικά την καταναλωτική συμπεριφορά. Ανάμεσα σε αυτά, συμπεριλαμβάνεται η διαθεσιμότητα των προϊόντων (43% για εκείνους που αγοράζουν online και 37% για όσους ψωνίζουν από φυσικά καταστήματα), οι μεγάλοι χρόνοι παράδοσης για online αγορές (42%) καθώς και η μεγάλη αναμονή και κοσμοσυρροή στα φυσικά καταστήματα (36%).

 

Πιο αναλυτικά:

  • Το 57% καταναλωτών δηλώνουν ότι -σχεδόν πάντα- βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξημένες τιμές.
  • Παρά την αύξηση του πληθωρισμού πάνω από το 75% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι θα διατηρήσει τα σημερινά επίπεδα αγορών στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών μέσα στο επόμενο εξάμηνο. Πιο αναλυτικά, το 47% αναμένει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα σε είδη παντοπωλείου, ενώ το 34% σχεδιάζουν να μειώσουν την κατανάλωση σε μια σειρά από κατηγορίες αγαθών, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και οι έξοδοι για φαγητό.
  • Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι καταναλωτές ήταν η αύξηση των τιμών στα είδη παντοπωλείου ήταν, είτε ψωνίζουν σε φυσικά καταστήματα (το 65%) είτε online (το 56%). Μάλιστα το 57% δήλωσε ότι σχεδόν πάντα ή συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξημένες τιμές.

 

Οι καταναλωτικές τάσεις μετά τον ερχομό της πανδημίας που θα παραμείνουν σταθερές

Άλλαξαν ριζικά τον τρόπο ζωή τους και τις αγοραστικές τους συνήθειες οι καταναλωτές, μετά τον ερχομό της πανδημίας σύμφωνα ε την έρευνα.

Πιο αναλυτικά,:

  • Το 50% των ερωτηθέντων αναμένει να ψωνίσει περισσότερο online.
  • Το 39% αναμένει να διατηρήσει τις ηλεκτρονικές αγορές στα τρέχοντα επίπεδα.
  • Το 46% σχεδιάζει να μαγειρεύει περισσότερο στην οικία του.
  • Το 22% θα μειώσει τις αγορές του από φυσικά καταστήματα,
  • Το 33% των καταναλωτών αναμένεται να τις αυξήσει.