Κατασχέθηκαν στον Πειραιά εννέα κοντέινερ με λαθραία καπνικά προϊόντα

Κατασχέθηκε φορτίο λαθραίων καπνικών προϊόντων στον Πειραιά ύστερα από σχετικό έλεγχο της ΑΑΔΕ.

 

Κατάφεραν να εντοπίσουν λαθραία καπνικά προϊόντα (τσιγάρα) οι τελωνειακοί ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), στον Πειραιά. Για την ανίχνευση του  λαθραίου φορτίου χρησιμοποιήθηκε το ειδικό μηχάνημα X-RAY, ο σκύλος ανιχνευτής Kal, και το λογισμικό για την ανάλυση κινδύνου και τη στόχευση ύποπτων φορτίων. Έτσι κατάφερναν να εντοπίσουν εννέα κοντέινερ, τα οποία περιείχαν 98 εκατομμύρια τσιγάρα. Οι αναλογούντες φόροι και δασμοί είναι ύψους 21 εκατ. ευρώ.

 

Τα παράνομα φορτία

Τρία εκ των εννέα συνολικά κοντέινερ προήλθαν από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Κίνα, εκφορτώθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά, με τελικούς παραλήπτες εταιρείες στο Μαυροβούνιο και στην Σλοβακία. Οι διακινητές για να περάσουν απαρατήρητη από τους ελέγχους είχαν δηλώσει ως εμπόρευμα «Χαρτί Εκτύπωσης» και «Χάρτινες Σακούλες». Μάλιστα για να είναι και πιο «ασφαλείς», φρόντισαν να υπήρχαν τα «δηλωμένα προϊόντα» μόνο στις πρώτες δύο σειρές φόρτωσης κάθε κοντέινερ, με στόχο να αποπροσανατολίσουν τις διωκτικές αρχές και να κρύψουν τις κούτες με τα τσιγάρα, που αποτελούσαν το υπόλοιπο εμπόρευμα.

 

Τα υπόλοιπα έξι εμπορευματοκιβώτια ξεκίνησαν από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Κίνα και την Ταϊλάνδη, και μέσω του λιμανιού του Πειραιά προορίζονταν για την Ελλάδα και την Κύπρο. Μάλιστα και σε αυτά τα φορτία είχαν δηλωθεί ψευδή στοιχεία για το περιεχόμενο τους, καθώς στα φορτωτικά έγγραφα ήταν δηλωμένα ως «Εργαλεία, Υποδήματα και Γεννήτριες». Και σε αυτή την περίπτωση «δηλωμένα» προϊόντα βρίσκονταν μόνο στις δύο πρώτες σειρές εκφόρτωσης.

 

Για τον εντοπισμό των τριών εξ αυτών εμπορευματοκιβωτίων συνεργάστηκε η ΑΑΔΕ με ξένες διωκτικές υπηρεσίες, ενώ για τον εντοπισμό των υπολοίπων έξι με το Συντονιστικό Επιχειρησιακό Κέντρο.

 

Οι τελωνειακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ έχουν ξεκινήσει έρευνές ώστε να εντοπίσουν όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα και εταιρείες. Μάλιστα  πιστεύεται ότι το διεθνές αυτό κύκλωμα είναι ακόμα μεγαλύτερο, με πλοκάμια σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές και ασιατικές χώρες.